Skip to main content
Advertising

Originally published Sunday, December 23, 2012 at 7:27 AM

  • Share:
             
  • Comments (0)
  • Print

UK paper suing Lance Armstrong over libel case

A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The Associated Press

Most Popular Comments
Hide / Show comments
No comments have been posted to this article.
Start the conversation >

advertising

LONDON —

A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs. The paper said in an article Sunday that it has issued legal papers against Armstrong.

"It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent," the paper said in a letter to Armstrong's lawyers. "Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false."

The paper, which is owned by Rupert Murdoch's News Corp., said its total claim against Armstrong is "likely to exceed" 1 million pounds ($1.6 million).

"The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case," the paper said.

News where, when and how you want it

Email Icon

Career Center Blog

Career Center Blog

Looking for joy on the job


Advertising