Skip to main content
Advertising

Originally published Friday, May 3, 2013 at 6:47 AM

  • Share:
           
  • Comments (0)
  • Print

Sole opposition TV channel in Venez makes changes

Venezuela's only opposition television channel says it is bringing in new management after its sale to new owners, but pledges to maintain its critical line against the government.

The Associated Press

Most Popular Comments
Hide / Show comments
No comments have been posted to this article.
Start the conversation >

advertising

CARACAS, Venezuela —

Venezuela's only opposition television channel says it is bringing in new management after its sale to new owners, but pledges to maintain its critical line against the government.

Leopoldo Castillo is Globovision's main news anchor and said journalist Vladimir Villegas would become news director.

A harsh government critic, Castillo said Thursday night he was confident he could work with Villegas and the new owner, businessman Juan Domingo Cordero, "without compromising my principles or values or changing Globovision's 12 extraordinary years of history."

He said the sale would be completed Friday.

Villegas is a brother of Information Minister Ernesto Villegas but has been a longtime government critic and is widely seen as a defender of human rights and press freedom. Castillo said he hoped the new arrangement would give the channel more access to officials.

News where, when and how you want it

Email Icon

Subscribe today!

Subscribe today!

Get 8 weeks of digital access to The Seattle Times for $1

Advertising

Partner Video

Advertising


Advertising
The Seattle Times

To keep reading, you need a subscription.

We hope you have enjoyed your complimentary access. Subscribe now for unlimited access!

Subscription options ►

Already a subscriber?

We've got good news for you. Unlimited seattletimes.com content access is included with most subscriptions.

Subscriber login ►