Skip to main content
Advertising

Originally published March 5, 2013 at 9:39 PM | Page modified March 6, 2013 at 5:56 AM

  • Share:
           
  • Comments (1)
  • Print

Website: Menendez report wasn’t based on woman who says she was paid to lie

The website that reported claims of two Dominican women that Sen. Robert Menendez had agreed to pay them for sex says its report did not come from the woman who said she was paid to fabricate claims that she had sex with the senator.

The Washington Post

Most Popular Comments
Hide / Show comments
Is this little Jimmy O'Keefe again? Or just a wannabe? MORE

advertising

WASHINGTON — The Daily Caller website said Tuesday that a Dominican woman who says she was paid to fabricate claims that she had sex with Sen. Robert Menendez was not one of the two prostitutes the outlet interviewed for a story about the New Jersey Democrat.

According to affidavits filed in a Dominican court, an escort who said in a video that Menendez paid her for sex has told authorities that she was instead paid to make her statement and has never met or seen the senator.

“That woman was not one of the two prostitutes The DC interviewed for a Nov. 1 report,” the Daily Caller reported.

The videotaped claims of two women, made with their faces obscured, were posted on the conservative website last fall. The site reported at the time that “the two women said they met Menendez around Easter at Casa de Campo, an expensive 7,000-acre resort in the Dominican Republic. ... They claimed Menendez agreed to pay them $500 for sex acts, but in the end they each received only $100.”

On Tuesday, the Daily Caller said the woman who submitted the affidavit in a Dominican court cannot be one of the women they interviewed, in part because the names and ages don’t match.

Menendez has denied the prostitution claims.

News where, when and how you want it

Email Icon


Advertising